Én af menneskets mest spændende
fritidssysler er indgåelse af væddemål. Vi kommer alle i
konkurrenceprægede situationer, eller vi befinder pludselig os
selv i en situation, hvor et lille væddemål bliver en naturlig
konsekvens. Dette gælder også i Carl Barks' historier, hvor
alle slags udfordringer er jævnligt forekommende. Det er kun
naturligt i sådanne tegneserier, hvor dog penge kun sjældent er
involverede.
Væddemål kan indgås på utallige forskellige måder og på
meget forskellige baggrunde. Herunder vises 10 meget
forskelligartede kategorier med ét eksempel fra hver, men flere
af Barks' historier passer fint ind i flere af kategorierne.
FORSÆTS-VÆDDEMÅL |
|||
|
LØBS-VÆDDEMÅL |
|||
|
VIDENS-VÆDDEMÅL |
|||
|
BELØNNINGS-VÆDDEMÅL |
|||
|
MUSKELSTYRKE-VÆDDEMÅL |
|||
|
UDFORDRINGS-VÆDDEMÅL |
|||
|
SNYDER-VÆDDEMÅL |
|||
|
DYGTIGHEDS-VÆDDEMÅL |
|||
|
PRALE-VÆDDEMÅL |
|||
|
VANVIDS-VÆDDEMÅL |
|||
|
http://www.cbarks.dk/VÆDDEMÅLSHISTORIERNE.htm | Dato 07-08-2006 |